Visa filter

LAPPI ISJÄRV 185/65-14

  • (Produkt nr.: T1856514LAPPIJAAAHMA)

  • 869 SEK

  • Däcktyp: personbil

  • Säsong: vinterdäck

  • Dubbar:

  • Hastighetsindex: T = 190 km/h

  • Load Index (max belastning för däcket): 90 = 600 kg

  • Antal i lager: 20+

Lappi Isjärv är ett helt nytt, extra förmånligt dubbdäck för nordiska vinterförhållanden. Lappi Isjärv-däcket har ett bättre grepp tack vare Lappi Shuriken® -specialdubbar och den unika Lappi Arctic Ice™ -specialgummiblandningen.   Lappi Arctic Ice™ -specialgummiblandning har utvecklats för Nordens varierade vinterförhållanden – den fungerar bäst på snö och is, under de kallaste och mest krävande förhållandena. På kall och våt asfalt erbjuder Lappi Arctic Ice™ också ypperlig säkerhet. I Lappi Arctic Ice™ -blandningen används i stället för skadliga oljor äkta rapsolja för att ge ett bra grepp på is och snö och för att minska utsläppen. Den oöverträffade Arctic Ice-blandningen, i kombination med Shuriken-specialdubbarna med ytterst bra grepp, gör Lappi Isjärv-däcken till perfekta vinterdäck.   Lappi Isjärv biter på is i likhet med de skarpa klorna hos en järv. Isjärv-däckens ”klor” består av de unika Lappi Shuriken® -specialdubbarna. Shuriken specialdubbar ger upp till 15 % bättre grepp på isen. Hos de nya Lappi Isjärv-däcken är det bättre greppet och det extra förmånliga priset av största betydelse.       Lappi Isjärv –däcken erbjuder till och med 5 % bättre isbromsning! Det finländska däcktestningsproffset BD Testing Oy utförde tester på Lappi Isjärv- och Nexen Winguard WinSpike WH62-dubbdäck. Lappi Isjärv-däcket har 96 Shuriken-specialdubbar. Nexen har 190 vanliga dubbar. Testets slutresultat visade att Lappi Isjärv erbjuder 5 % bättre isbromsningsförmåga än Nexen. Lappi Shuriken ® -specialdubbar och Lappi Arctic Ice™ -specialgummiblandning garanterar ypperligt vintergrepp och kontrollerad säkerhet.         Den finländska tidskriften Tekniikan Maailma berömde Lappi Isjärv-däckets snögreppI sitt vinterdäcktest (utfört den 27. 11. 2019) gav den finländska tidskriften Tekniikan Maailma Lappi Isjärv-däckets snögrepp betyget utmärkt. Vid snöbromsning presterade Lappi Isjärv nästan en halv meter bättre än Continental och hade endast en 10 centimeter längre bromssträcka än Michelin. ”Om man håller måttet i jämförelse med dessa två utmärkta märken är prestandan god jämfört med vilket som helst annat däck”, konstaterar Tekniikan Maailma. Tekniikan Maailma ansåg priset på Lappi Isjärv-däcken, vilket var mer än hälften av priset på Michelin- och Continental-däcken, vara särskilt positivt. Vad gäller däckbuller delade Lappi Isjärv andraplatsen med Continental och var till och med tystare än Michelin. Lappi presterade bättre än Michelin även vid bromsning på våt asfalt.